De derde week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ger Dieke - WaarBenJij.nu De derde week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ger Dieke - WaarBenJij.nu

De derde week

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

31 Mei 2022 | Zwitserland, Davos

Nieuwe week, nieuwe ronde.

Beginnen maar eens met fysio. De manier van adem halen moet beter. Na 50 jaar adem te halen zonder na te denken moet het anders. Krijg tekst en uitleg en moet deze manier van ademhalen oefenen. Beetje een discussie met de therapeut over het feit dat ik niet ontspannen ben en deze oefeningen niet kan doen. Maar dat voel ik anders. Blijkbaar vergeet je wat echt ontspannen is.

In de middag weer aan de fitness. Uitleven op gewichten. Altijd leuk.

Omdat het niet genoeg is na de fitness nog even een stuk gewandeld. Het pad op waar ik vorige keer stuk liep. Deze nu wel gehaald. Aan het eind van de route staat een tipi tent. Zie de foto's. Bergopwaarts is zo zwaar dat ik vaker moet stoppen en even op adem moet komen. Terug is het een stuk eenvoudiger. Maar zonder strijd geen overwinning.

De standaard dinsdag ochtend wandeling met een groep lotgenoten en twee begeleiders. Nu naar een gebied waar we nog niet geweest waren. Uiteindelijk uitgekomen in Frauenkirchen. Landschap zoals altijd adembenemend. En dat was de klim fysiek ook. Maar we hebben het weer gehaald.

In de middag gesprek met de dokter. Goed nieuws. We gaan de prednison afbouwen. Van 5 mg naar 2.5 mg. Nu maar afwachten wat de reactie wordt. Afgesproken om het een weekje aan te kijken.

Dokter vertelde ook dat ik een verhoogde eosinofiele waarde heb. Dat houdt in dat er een overschot aan witte bloed lichaampjes zijn en dat deze infecties op de lucht wegen en longen kan veroorzaken. Iets om te onderzoeken waar deze overwaarde vandaan komt. We weten in ieder geval iets.

Woensdag alleen zwemmen op het programma. Maar omdat er een afzegging was heb ik er maar een uur van gemaakt. Half uurtje baantjes trekken en een half uurtje aquarobic.

Op woensdag kregen we een brief dat bezoek weer is toegestaan. Dat was mooi nieuws. Quinten en Seline waren onderweg na Zwitserland. Kleine vakantie. Dus mochten ze nu mij opzoeken.

Wat ik op donderdag en vrijdag heb was even niet meer belangrijk. Ik had afgesproken met Quinten en Seline. Ze zouden mij op vrijdag middag ophalen. We zijn naar de Davosersee gegaan en er omheen gelopen. Uurtje lopen. Helaas geen eekhoorntjes gezien. Na het lopen hebben we een flinke schnitzel naar binnen gewerkt. Na de maaltijd ben ik afgezet en zijn ze weer terug gegaan naar hun verblijf. Afgesproken voor de zondag.

Zaterdagochtend met een aantal weer het rondje om het meer gelopen. Nu wel 1 eekhoorn gezien. In de middag met het NAD uitje mee geweest. Kan je vrijwillig voor inschrijven. We zijn met het busje naar Bergun gereden. Daar even rond gelopen en wat gedronken in het Kurhaus Bergun. Genieten. Over de uitzichten tijdens de reis maar te zwijgen. Geweldig.

Vandaag, zondagochtend niets gedaan. Even beetje achter de PC. Daarna wachten op Q S. die komen me om 1400 uur halen. Nog even bedenken wat we gaan doen. Het is eigenlijk echt berg weer. Regen en onweer.

Er voor gekozen om naar Durrboden te gaan. Dat is een plek daar waar de weg ophoud. Zeer ruige natuur. Veel politie en militairen gezien. Allemaal voor het World Economic Forum. Helaas niet veel te doen daar. Klein stukje gelopen de berg op.

Na Durrboden terug gegaan naar Davos. De Schatzalp op gegaan en daar vandaan naar beneden gelopen door het bos. Eindelijk eekhoorntjes voor Quinten en Seline. We hadden wat nootjes gekocht, dus konden we ze voeren. Beneden aangekomen naar Sertig Sand gereden en daar wat gegeten. Ook weer een doodlopend stuk. Schitterende locatie tussen 2 hoge bergen in. Lekker gegeten en genoten van het weer op het terras.

Na afgezet te zijn, zijn ze doorgereden naar hun verblijf. Op maandag zouden ze terug gaan naar huis.


  • 06 Juni 2022 - 17:32

    Richard En Mireille :

    Hey Ger,

    Super fijn om weer je “eigen” mensen om je heen te hebben gehad!
    Zet m op!

Tags: Ger, Dieke, NAD, Astma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Welkom bij mijn blog over mijn revalidatie in het Nederlands Astma Centrum Davos

Actief sinds 27 Mei 2022
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 1283

Voorgaande reizen:

02 Mei 2022 - 26 Juni 2022

Ger's way to recovery

Landen bezocht: