De zesde week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ger Dieke - WaarBenJij.nu De zesde week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ger Dieke - WaarBenJij.nu

De zesde week

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

09 Juni 2022 | Zwitserland, Davos

De zesde week

Deze week is begonnen met een vrije dag. Dus geen behandelingen van de specialisten. Ze hebben hier ook gewoon tweede pinksterdag.

Ik wilde graag naar Sertig Sand lopen vanaf de kliniek. Is circa 7 km. Had een paar mede strijders gevonden. Maar we moesten natuurlijk weer iets bijzonders doen. Dus via het bos naar het topje van de berg, Aebirugg op 2106 meters hoog, en dan afdalen naar Sertig. Waren wat meer km. Kwam op ruim 11 km. Daar hebben we wat gegeten. Lekker koud biertje erbij, helaas alcohol vrij. We zouden we met de bus terug gaan. Maar helaas die ging voorlopig niet. Dus hebben we er nog maar 7 km aan vast geplakt om weer “thuis” te komen. Was gesloopt.

Zoals gezegd vorige week, had de dokter geadviseerd om vernevelaar te gebruiken voor het slapen gaan en ook als ik ‘s-nachts wakker wordt nog een keer te vernevelen. Dus via een apparaat 10 minuten aan de Atrovent. Dat helpt wel. Als ik nu in de nacht wakker wordt speelt alleen de oude mannen kwaal. Dat gezeik. Hoesten bleef weg. Dus weer lekker geslapen. Nog een weekje deze venevelaar gebruiken en dan maar weer verder kijken hoe of wat.

Kreeg ook van de dokter te horen dat mijn cortisol waarde in orde is. Dus mijn bijnier doet het goed. Moet dus zonder prednison kunnen. Helaas zijn de eosinofiele nog steeds hoog. Dus die blijven de astma problemen veroorzaken en voeden. Het positieve aan de hoge waarde is dat er geen ander probleem is.

Merk wel met intensief sporten, dus op de hometrainer met zwaar bergprogramma en de berg beklimmen, komt de boel los en hoest ik behoorlijk. Zal maar niet vertellen wat er dan uit komt en hoe het eruit ziet. J

Op woensdag avond maar naar de mannen van Louis gekeken. Wat een ergernis. Nee is geen B team!!! We hebben een klein weddenschap met 13 mensen. Sinds de Champions League finale. Staat nog steeds. Gister had iedereen hoge uitslagen na de euforie tegen België. Hopelijk zaterdag gaat de pot eruit. Tegen Polen was iedereen weer voorzichtig. Maar was er maar een goede uitslag. Een dame die pas gearriveerd was in de kliniek. Maar direct de pot op streek.

Op zaterdag werden we afgezet in Durrboden. Daarvandaan naar Clavadel gelopen. Wat een tocht. Buitensporig. Met de hitte van de dag was het een ware uitputtingsslag.

De zondag maar een rust dag ingelast, moet volgens de regels van de specialisten. Na een grote inspanning.

Tags: Ger, Dieke, NAD, Davos