De vijfde week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ger Dieke - WaarBenJij.nu De vijfde week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ger Dieke - WaarBenJij.nu

De vijfde week

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

05 Juni 2022 | Zwitserland, Davos

De vijfde week

Aan het eind van deze week schrijf ik dit.

Nadat er in week 4 besloten werd om in week 5 te stoppen met prednison, kreeg ik op maandag geen pillen meer. Wat een opluchting. Dit was een van mijn doelen om te halen. Gelukt.

Nu even afwachten hoe het lijf reageert.

Na het halveren van de prednison had ik wel wat meer irritaties, dus hoesten en slijm. Maar nog niet vervelend en verstoorde ook mijn nacht rust niet. Maar na het helemaal niet meer slikken van Prednison werd het wel wat meer. Ook weer in de nacht. Als ik nachts moest plassen, komt van het vele water drinken en natuurlijk de leeftijd, ga je vanzelfsprekend van horizontaal naar verticaal en terug. Daar gaat het fout. Dan neemt de irritatie heel erg toe. Heb dan ook wat zwaardere hoestbuien en vaker. Er was zelfs een nacht waarbij ik voor mijn gevoel weer terug bij af was en het leek er op of ik weer moest kiezen voor prednison.

Maar na een gesprek met de artsen afgesproken om dat niet te doen. Wat meer puffen en eventueel een verneveling voor de nacht. Even aankijken. Moet rustig aan doen. Geen dubbele cijfers in de kilometers.

Op de zaterdag voor eerste pinksterdag, voel ik mij weer redelijk tot goed. Een flinke wandeling gemaakt naar Davos vanaf de kliniek. Ook in Davos nog wat gewandeld en boodschappen gedaan. Shampoo, gel en wattenstokjes waren op. Kom je uiteindelijk toch, met enkele tussenstops, uit op 11,9 km.

Zat wel even koffie drinken bij op het terras, lunchen bij de Chinees en ook maar even bij de kapper geweest. Was nodig. Had struik andijvie op de kop.

Vandaag, eerste pinksterdag, rustig beginnen. Even tikken op de laptop. Blog bijwerken. Vanmiddag gaan we naar een stadje. Even kijken. Mss met de lift op en neer. En ook nog wat meters maken. Hopelijk blijft het droog. Verwachting is regen en onweer. Nu is het bewolkt, maar wel lekker warm.

Morgen nog geen programma. Is vrije dag voor de artsen en verpleging. Dus voor ons ook. Denk weer een wandeling uitzoeken. En genieten van dit fantastische land. Contrasten in overvloed. Van groene weilanden op de bergwanden naar rotsen, sneeuw en bossen. Echt geweldig.

Ook in Zwitserland hebben ze een vaste tijd dat de koeien weer naar buiten mogen. Overal hoor je de bellen die om hun nek hangen. Ik zou er gek van worden. Ik snap het wel dat ze deze hebben. Anders kun je ze nooit meer vinden tussen de bomen en op de verschillende hoogtes.

Op naar week 6, 5 down and 3 to go.

Komende week hard werken aan de conditie, als de astma het toelaat nu de Prednison eraf is.


  • 06 Juni 2022 - 17:26

    Richard En Mireille:

    Hey Ger,
    Ik hoop dat je lichaam goed gaat reageren zonder prednison! Zet m op! En blijf ook zeker genieten van de omgeving!!
    Succes!

  • 06 Juni 2022 - 19:39

    Alwin:

    Hoi Ger, zonder prednison is een goede test om daar te doen. Hopelijk werkt het voor je. Succes kerel

  • 07 Juni 2022 - 22:09

    Marjan:

    Heee Gerrrr.
    Hou nog ff vol, maar hoop je
    gauw weer op kantoor te zien.
    We missen je!!

  • 08 Juni 2022 - 07:26

    Gerrit Hoek:

    Ger!

    Wat ben jij trouwens een goede Blogger. Echt leuk om te lezen. Hoop dat je herstel de goede kant op blijft gaan. Want dat stoeltje hier blijft maar leeg ;)

  • 08 Juni 2022 - 11:00

    Ineke:

    Hoi Ger,

    Fijn om te lezen hoe het met je gaat en inderdaad te hopen dat de prednison niet meer nodig is. Mooie natuurfoto's ook.
    Maar eigenlijk had ik ook graag een foto gezien van die struik andijvie!

Tags: Ger, Dieke, Davos, NAD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Welkom bij mijn blog over mijn revalidatie in het Nederlands Astma Centrum Davos

Actief sinds 27 Mei 2022
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 1281

Voorgaande reizen:

02 Mei 2022 - 26 Juni 2022

Ger's way to recovery

Landen bezocht: