De eerste week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ger Dieke - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ger Dieke - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

01 Juni 2022 | Zwitserland, Davos

Op mijn kamer lag ook een programma voor de eerste week. Dit programma bestaat uit diverse onderzoeken en gesprekken om mijn fysieke en mentale gesteldheid in kaart te brengen.

- bloed prikken / wegen / bloeddruk meten

- arts op bezoek, praatje over hoe ik geslapen heb en het acclimatiseren in de nieuwe omgeving

- rondleiding over het centrum

- longfunctie blaas test / longfoto

- gesprek met arts over de klachten en de resultaten die ik wil boeken aan het eind van mijn bezoek

- ECG

- gesprek psycholoog

- looptest shuttlewalk, tot 11 gekomen

- gesprek fysio

- workshop het ontstaan van het centrum en wat astma precies inhoud

- instructie fysio over de oefeningen die gedaan moeten worden

Tussen al deze afspraken in ook nog eens 3 keer per dag eten in het restaurant van het centrum.

Ondanks deze afspraken, was er ook nog een beetje tijd voor ontspanning. Een potje poolen of tafel voetbal. Iedere avond een kleine wandeling om het centrum heen. Maar ook 2 wandelingen gemaakt in de omgeving van meer dan 10000 stappen. Daar heb ik ook de foto's gemaakt.

Gister, vrijdag 6 mei, het nieuwe programma gekregen. Vol met activiteiten. Vooral gericht op de verbetering van de conditie en de longfunctie. Met 2x per week zwemmen en 2x per week fitness. Maar ook weer diverse gesprekken over lichaam en geest. En natuurlijk heel belangrijk het astma stappenplan.

Verder zal het mogelijk zijn om je aan te melden voor extra zwemmen en fitness. Ook mag je iedere ochtend cardio doen in de fitness ruimte.

Op zaterdag van het NAD naar Davos en terug gewandeld. Ruim 9 km. Dat was toch wel een zware klus. Maar ik heb het gered.

Op zondag maar even niets gedaan. Gebruikt om bij te komen en op te laden voor de 2de week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Welkom bij mijn blog over mijn revalidatie in het Nederlands Astma Centrum Davos

Actief sinds 27 Mei 2022
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 1278

Voorgaande reizen:

02 Mei 2022 - 26 Juni 2022

Ger's way to recovery

Landen bezocht: